DARI HATI KE HATI – NAJIB

Capture

Datuk Seri Najib Razak dalam laman twitternya peribadinya memberitahu “Dari Hati Ke Hati” bahawa beliau amat menyayangi setiap rakyat Malaysia dan sentiasa memikirkan tentang nasib dan masa depan mereka.

Beliau yang turut memuat turun satu video berterus terang kepada rakyat bahawa beliau telah pun sedaya upaya untuk membantu seluruh rakyat Malaysia dan sentiasa mahukan kualiti hidup rakyat dipertingkatkan samaada dari bayi hinggalah ke peringkat golongan dewasa.

“Sejak dilahirkan, saya ingin setiap rakyat Malaysia dijaga oleh kemudahan kesihatan terbaik dan termurah di dunia.”

Antara perkara yang diambil kira sepanjang pemerintahan beliau adalah :

1) Memastikan rakyat Malaysia yang berkemampuan dari segi kewangan untuk mendapatkan pendidikan bertaraf antarabangsa agar mengubah nasib keluarga mereka. Sekiranya tidak mampu, kerajaan akan membantu mereka mendapatkan pendidikan yang baik.
2) Memastikan setiap individu mendapatkan pekerjaan dengan perlaksanaan projek peransang ekonomi dan infra rakyat.
3) Mempertingkatkan pendapatan melalui pendidikan profesional yang dibiayai kerajaan.
4) Memastikan rakyat Malaysia memiliki rumah dan berusaha untuk menyediakan rumah mampu milik supaya rakyat Malaysia dapat membina keluarga yang bahagia.
5) Memastikan para peniaga mempunyai modal dan latihan agar perusahaan mereka berjaya.
6) Mereka yang ingin mengerjakan ibadat di masjid dalam dilakukan dalam masjid yang indah serta mampu dari segi kewangan untuk menunaikan fadhu haji.

“Saya sedar diri saya memang ada kelemahan seperti manusia biasa. Mungkin ada yang terlepas pandang. Segala kritikan diterima dengan hati yang terbuka dan akan terus memperbaiki diri saya sebaik mungkin. Namun, ada juga tuduhan yang melulu, tidak benar dan tidak berasas sama sekali.”

Beliau dengan rendah hati meminta agar rakyat fahami dan tidak beranggapan buruk secara terus menerus. Katanya lagi, sesungguhnya saya mengabdikan diri saya hanya ALLAH S.W.T”.

#Berjuang demi agama, bangsa dan negara tercinta.

Leave a Reply