MUSLIHAT PH CACA MERBA! Wujud SCAM Peduli Sihat!

…Nampaknya puak-puak PH semakin buntu, semakin ketandusan…
…Patut kita sental sahaja pemikiran mereka bagi hilang semua titik-titik hitam
…Manakan tidak! Ingin hasilkan Scam Peduli Sihat di peringkat nasional konon!

…KONONLAH…BUATNYA NANTI CONFIRM TAKDE…
…KALAU ADA, PALING TIDAK PUN…AKAN GAGAL…GAGAL!
HELAH dan TIPU DAYA semakin banyak dilaungkan terutama kepada kumpulan bersasar
Mari kita lihat sejauh mana “SCAM” PEDULI SIHAT INI MENYUSAHKAN RAKYAT…

Skim Peduli Sihat berjumlah RM500 diberikan kepada golongan B40. Ini maknanya,golongan B40 ini bermaksud mereka yang berpendapatan seisi rumah kurang dari RM3,860 sebulan. Bermakna….jika ada sebuah keluarga dengan pendapatan gaji terkumpul seisi rumah mereka kurang dari RM3,860 ini, mereka layak mendapat bantuan skim ini.

Jika kita perhatikan keadaan di Selangor yang dipimpin di bawah naungan PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG DAYUS, setiap keluarga akan diberikan kad dengan jumlah terkumpul RM500 setahun. Kad ini ada hadnya. Sekali guna, hanya boleh guna untuk nilai RM50 maksima. Rata-rata klinik swasta di bandar caj dalam kalangan RM50 hingga RM80 untuk 15 minit counsultation. Yuran je dah RM50, tu belum campur lagi ubat-ubatan..kira lain seyh harganya!

KATALAH…
Caj adalah RM10, maknanya rakyat perlu bayar sebanyak RM60. Untuk golongan B40 memangla tak terasa sangat tapi lebih baik pergi klinik kerajaan bawah Barisan Nasional, bayar RM1 sahaja, settle semuanya..

BAYANGKAN….
Kalau 2,671,000 isi rumah seluruh negara dalam kategori B40, maknanya….
RM500 X 2,671,000 = RM 1,335,500,000!

Pergh…. RM 1.34 bilion weyh!

Duit tu bole beli berjuta-juta buah rumah… Jadi, duit selebihnya akan kemana? Nampak kan!
PH tu mana pernah buat projek yang tak susahkan rakyat..tau nak duit je..kata PEDULI…PEDULI APANYA!!!!

Dah kata.. tu bukan skim peduli sihat tapi #scam…

*_Skim peduli sihat yang dilaksanakan di Selangor sudah menunjukkan kegagalan, tetapi mahu pula dilaksanakan di peringkat nasional*

*_Pihak klinik swasta mengenakan bayaran tinggi apabila merawat pesakit yang menggunakan kad peduli sihat. Ramai yang bising sebab mahal weyh..*

*-Akhirnya yang mengaut keuntungan besar adalah pihak swasta dan bukannya rakyat yang memerlukan. Dasar populis begitu tidak akan menyelesaikan masalah sebenar dalam aspek kesihatan rakyat.*

LUPAKAN SAHAJALAH MANIFESTO SKIM PEDULI SIHAT TU…

Berbanding dengan Klinik 1 Malaysia, Klinik Pergigian Kerajaan dan Klinik Kesihatan Ibu dan Anak serta bermacam-macam lagi pusat kesihatan yang disedikan, kerajaan Barisan Nasional telah mengumumkan peruntukan sebanyak RM27 bilion pada tahun 2018 berbanding tahun 2017 yakni sebanyak 25 bilion membuktikan BN tidak pernah berkrompomi dalam hal ehwal kebajikan rakyat dalam mendapatkan rawatan.

*SAY “NO” TU SCAM PEDULI SIHAT!*

 

Leave a Reply